dimarts, 17 de novembre del 2015
la classe de 4t C
Etiquetes de comentaris:
2015/16,
aprenentatge,
cooperació,
equip,
il·lusiò,
treball,
valors
APRENENTATGE I SERVEI
L’Aprenentatge servei és una metodologia, una proposta educativa
que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol
projecte ben articulat. Un projecte en el qual els participants es formen
treballant sobre necessitats reals del seu entorn amb l’objectiu de
millorar-lo. L’alumnat alhora que ofereix un servei comunitari, aprèn a ser
ciutadà/ana i a desenvolupar el compromís cívic.
El decret 187/2015, del 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria, a l'article 16 indica l'obligatorietat del Servei Comunitari, així com la dedicació horària, de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.
El decret 187/2015, del 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria, a l'article 16 indica l'obligatorietat del Servei Comunitari, així com la dedicació horària, de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.
Objectius del projecte:
Els objectius d’aquest projecte tenen en
compte la Llei d’educació i el Decret d’ordenació dels ensenyaments de
l’educació secundària obligatòria. Aquests objectius es concreten de
la següent forma:
Finalitat última:
Garantir que els estudiants, al llarg de
la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís
cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus
coneixements i capacitats al servei de la comunitat.
Són objectius del Servei comunitari els
següents:
1. Desenvolupar la
competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa
davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en una societat catalana
democràtica i participativa.
2. Desenvolupar
habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el
treball d’equip.
3. Donar a conèixer a
l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de
l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves.
4. Promoure el treball en
xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.
5. Donar una resposta
educativa a les necessitats emergents de l’entorn escolar.
6. Augmentar la
participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per
fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada
i arrelada al territori.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)