dijous, 23 de febrer de 2017

VOLUNTARIAT A LA BIBLIOTECA DE LES CASES D'ALCANAR

Els voluntaris de l'Institut Sòl-de-Riu van anar dimecres a la  Biblioteca de Les Cases d'Alcanar
 Els xiquets i xiquetes s'ho van passar d'allò més bé pintant màscares per a disfressar-se i celebrar Carnestoltes, una festa que té molta tradició a Les Cases d'Alcanar i a Alcanar. Aquí us deixem unes imatges: 







 

dimarts, 21 de febrer de 2017

L'HORA DEL CONTE


Tots els divendres, a la Biblioteca Trinitari Fabregat es fa l'hora del conte, una activitat amb les famílies en què es fa la lectura dramatitzada d'un conte. Els nois i noies voluntaris de l'institut Sòl-de-Riu també participen i col·laboren amb les bibliotecàries i amb els usuaris de la biblioteca.

Si cal, també ajuden als xiquets i xiquetes més majors amb les tasques escolars, com van fer el grup format per Renate, Jordi, Miguel Angel...


VOLUNTARIAT A L'ONADA

A L'Onada sempre hi ha alguna activitat per a fer, els iaios i iaies es motiven decorant les estances comunes on passen les tardes. Tres dies a la setmana els voluntaris de l'institut Sòl-de-Riu comparteixen una estona del seu temps amb els avis i àvies i junts participen als tallers que s'organitzen al centre. Treballen amb il·lusió i alegria, mentre retallen i pinten es produeix un intercanvi generacional d'experiències i valors molt enriquidor.




DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

Durant aquesta setmana a la biblioteca Trinitari Fabregat els voluntaris de 4t d’ESO de l’institut Sòl-de-Riu han realitzat activitats relacionades amb el dia internacional de lallengua materna, que s’ha celebrat el 21 de febrer.


L’objectiu que persegueix aquesta diada és focalitzar l’atenció en el potencial de l’educació plurilingüe per a fomentar el desenvolupament sostenible i que tots els xiquets i xiquetes tinguen accés a l’educació en la seua llengua materna i en altres idiomes. L’aprenentatge en la llengua materna propicia la comprensió i la creativitat, a més promou l’equitat per als parlants de llengües minoritàries i/o indígenes, que són sobre tot xiquetes i dones. Segons la UNESCO, l’educació plurilíngüe facilita la participació en la societat i garanteix una interacció harmònica entre l’àmbit global i l’àmbit local.

Aquest dimarts, el grup de voluntaris format per Jael, Yousara i Manel han fet voluntariat a la Biblioteca, aquí teniu el relat de la seua experiència i unes imatges de l’activitat:

“Ha anat molt bé ja que els xiquets s'han comportant correctament, han estat participatius, han fet cas i la activitat s'ha desenvolupat molt bé. Era una activitat sobre les llengües i els ha agradat molt, l'han volgut repetir i aprendre coses amb altres llengües. I per finalitzar hem fet tots un mural amb les diferents llengües i frases i se'l volien quedar tots, però per no barallar-se han decidit de penjar-lo allí a la biblioteca. Estem molt contents de com ens ha anat.”