dijous, 8 de juny del 2017

FITXA AVALUACIÓ (II)

INFORME D’AVALUACIÓ DEL TALLER REALITZAT A L’ONADA

NOM DEL PROJECTE: CUINAR MAGDALENES
MEMBRES DEL GRUP: ÉLIA MARTÍ, RENATE CIUBOTARU I BLANCA GALÁN
DATA DE REALITZACIÓ: 30 DE MARÇ

OBJECTIUS DEL PROJECTE (què volem aconseguir):
1.- Que els avis i les àvies recorden com es realitza el procés de cuinar magdalenes.
2.- Que disfrutin i s’ho passin bé sobretot.
3.-Que treballen la força de les mans i el treball en equip.


DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Què ha funcionat i què no?
Pensem que ha funcionat tot, ja que molts usuaris de l’Onada van voler participar de seguida.

Per què?
Perquè des d’un principi van voler participar. Ens van fer cas, van posar-hi ganes, i els veiem feliços. S’ajudaven uns als altres, però també es rectificaven, i pensem què això és una cosa molt positiva, ja que  significa que tenen molt bona memòria i recorden bastantes coses.

Que s’hauria de fer de forma diferent per aconseguir millors resultats?
Personalment, creiem que els que ha fallat un poc ha sigut el temps, ja que 1h no és suficient.

DADES QUANTITATIVES:
Nombre de participants: 10
Nombre d’usuaris que han participat activament: 8-9

DADES QUALITATIVES:
(experiències, sentiments, impressions, etc.) Mentre feiem les magdalenes, parlàvem entre nosaltres i vam arribar a sentir sentiments d’alegria, per ells, perquè notàvem que de veritat els ho agradava l’activitat. Satisfetes pèl nostre treball, perquè al cap i a la fi el nostre propòsit dels dolços van sortir genial. Però, hem de reconèixer que en certs moments, vam sentir un poc tristesa, el fet de veure que alguns d’ells es cansaven als dos segons de barrejar las mescla.
Molt bona experiència, sobretot el moment que les magdalenes estaven al forn, vam sentar-nos i xerrar amb ells/elles. Orgulloses ens sentim de haver pogut compartir moments i paraules amb persones plenes de felicitat. Donem les gràcies a tot el professorat que ens van donar l’oportunitat de participar en aquest voluntariat.



DINÀMICA DEL GRUP: (compromís, assistència, clima grupal, satisfacció)

L’ambient del grup ha sigut perfecte, entre els 4 alumnes ens hem organitzat molt bé. Per començar tres de nosaltres ens vam repartir al voltant de la taula, amb 3 o 4 avis al nostre costat per si necessitàven ajuda. El 4rt alumne la meitat del temps es va dedicar a fer-nos fotos, i aixì cada 15 min feiem un canvi, d’aquesta manera vam fer tots de tot. Al final de l’activitat vam plegar i netejar la taula, portant-ho tot a la cuina, per netejar-ho.

AVALUACIÓ DELS USUARIS :

Mètode d’avaluació emprat :

Vam donar a cada usuari una imatge com  la següent, explicant-los que amb el polze cap amunt, volia dir que havien disfrutat del taller, i amb el polze cap baix que no el hi havia agradat


Resultats obtinguts :
Els resultats van ser escandalosament bons, ja que de les 8-9 persones que van participar, tothom va votar positivament.

CONCLUSIONS:

Ens ha agradat molt fer aquest taller de cuina, ja que han participat activament vàries persones. El resultat ha sigut fantàstic, ja que els avis estaven feliços i les magdalenes irressistibles.

QUÈ HA SIGNIFICAT PER A MI EL VOLUNTARIAT?

Després del recorregut de tot un curs escolar, arriba el moment de valorar com ha estat aquesta experiència del voluntariat per als alumnes de 4t d'ESO, a continuació us deixem el redactat Jael que ens explica la seua experiència:

QUE HA SIGNIFICAT PER A MI EL VOLUNTARIAT?
La veritat és que el primer cop que vaig sentir que era un voluntariat obligatori em vaig quedar una mica confosa, però ara desprès d’haver passat unes quantes hores fent-lo m’he adonat de que sigui o no obligatori o voluntari el tornaria a fer.
La biblioteca per a mi ha sigut el lloc més difícil, perquè fer que els nens estiguin callats és realment difícil, però per l’altra part, m’ha ensenyat moltes coses, una de les quals, el valor que tenen les professors i la paciència a l’hora de fer classe. Ser professor i ensenyar és difícil, ja que moltes vegades els ho dificultem la feina.
Del rober no puc dir res perquè no he pogut anar a causa de les hores, però segur que també és un lloc on aprens i valores més les teves coses.
Finalment, puc dir que l’Onada ha sigut el millor lloc. Mai m’hagués pensat que disfrutaria tant veient als avis somrients i feliços per veure’ns tant joves i guapos, com diuen ells. Fa unes setmanes vaig anar a l’Onada a fer un taller de cuina, vam fer galetes. Personalment  va ser un dia molt significatiu, ja que els avis estaven molt contents de poder tornar a cuinar desprès de tant de temps. Molts d’ells no havien fet mai galetes i van estar molt atens per poder fer-les.
La felicitat que transmetien quan van veure les galetes que havien et ells, ja cuites i preparades per poder menjar, era inexplicable. Estaven tots tant feliços que em feien feliç a mi, em feien somriure.
En conclusió, m’ha encantat poder tenir aquesta experiència tant en nens petits com en avis, tot m’ha ensenyat coses noves. I sobretot el voluntariat m’ha fet adonar-me de que molta gent amb poquet és feliç i lo més important és que em de valorar més els petits moments i recordar-los sempre perquè ens serviran de molt.
Em quedo amb un gran record d’aquest voluntariat, gràcies a la gent que m’ha donat carinyo sense conèixer-me.

JOCS DE TAULA

Aquí us deixem el power dels voluntaris que van fer el taller de jocs de taula a L'Onada Alcanar:


KARAOKE A L'ONADA

Us deixem el power point del taller de karaoke que van fer els nostres voluntaris:


TALLER DE CUINA: FEM CRÊPES

Us deixem el power point del taller de cuina que van fer els voluntaris a L'Onada.